Jumaat, Jun 27

Terasa jugak lah kan..

Sakit betul hati bila tiap kali tengok meter minyak kereta aku habis. Perasaan terpaksa ke stesen minyak tu betul - betul menyakitkan. Kalau dulu takpa lagi. RM20 aku boleh bawak kereta aku dari rumah (Shah Alam) ke kelas (Kuala Lumpur) untuk tempoh 2 hari. Aku bukannya rajin berjalan kemana - mana pun, setakat ke kelas dan balik rumah. Nak suruh aku melepak memang takda masa lah kan.

Tapi hari ni RM20 tak banyak beza pun. Satu hari je habis terus minyak tu. Kelisa aku ni dah cukup menjimatkan pun, aku boleh terasa perbezaannya inikan pula orang lain yang pakai kereta besar. Berapa je tinggal untuk aku makan dari pagi ke malam, kerja sana sini? Fuhhh.. Aku bujang, umur 24, tinggal dengan keluarga, belum berpendapatan stabil lagi, terkapai - kapai untuk survive kat Kuala Lumpur ni. Takkan nak perhabis duit mak bapak? Segan gila! Belum lagi dah kahwin nanti, nak bayar sewa, nak beli susu anak lah apa semua, macam mana lah orang lain boleh tahan ya? Patutlah hari ini aku tengok semua orang bekerja bagai nak gila. Macam dekat Jepun budaya kerja memang gila. Sampai pukul 9 -10 malam pun bersepah - sepah lagi orang dekat pejabat macam waktu tengahari. Tapi penat - penat kita bekerja, masuk poket kita sikit je, masuk poket orang lain tu yang banyak. Siap beli kapal selam tu..

6 ulasan:

afniraziah berkata...

saya suka~

MiMieku berkata...

btul tuh..sakit bila keje keras dpt sikit..not worth it..i dunno wat they actually plan for people here? up n down harga minyak..my cute Viva ni pun selalu naik hangin dgn harga minyak..huh

kekek berkata...

yelaa.orang-orang yang kerja kuat.orang lain yang dapat beli kapal selam.sampai sekarang tak tahu apa sebenarnya fungsi kapal selam tu..so tet.

~Aten~ berkata...

dlu awk pkai kelisa..skg pkai kete pe???biasela hidup kt mane2 pon kos hidup tinggi...tp skg da ok kn...da jd pelakon terkenal pon...caya lah..

~Aten~ berkata...

biaselah tu...tp skg da pkai kete pe ea???

Tanpa Nama berkata...

Dan sekarang kau dah berkahwin