Ahad, Oktober 5

pisah itu korban?

Sebahagian daripada fungsi KLIA ialah memisahkan orang. Maka aku sekeluarga juga terkena tempiasnya.

Tadi malam, kakak dan abang iparku berangkat semula mengejar cita - cita yang memerlukan perpisahan. Masih banyak ruang Aidilfitri belum diselongkar. Tapi, masing - masing bersedia untuk perpisahan ini. Ternyata benar, dalam setiap cita - cita, memerlukan pengorbanan.

Tapi, kental sajalah kan?

Kehidupan yang tidak ada konflik adalah kehidupan membosankan!

Maka mereka akan menonton Eizwan Zarith digital.

Kak Jaja jangan menangis tau baca ni, haha! Webcam kan ada..

17 ulasan:

p r i n c e s s berkata...

aik ... anak ur sis ur mum jaga ker???

alolo .. syian nyer kt dier ....

fishoutofwater berkata...

korbankan hak kasihan~

ultraman berkata...

Sad But True
- Metallica -

pepatah japang menyebut lagi:
'tiada kejayaan tanpa pengorbanan'

dina berkata...

setiap perpisahan itu adalah pengorbanan dan setiap pengorbanan itu adalah untuk ganjaran di masa hadapan....

Diloz berkata...

aku dah lali dengan 'fungsi' KLIA yang ko maksudkan.kenaa xde orang nak buat persandingan di KLIA???!

wanji berkata...

kesiannye..only those who have kids knows how it feels..

zazaez berkata...

Tak nangis.. Bergenang je.. :( Tgh tahan dari turun..

Zahiril Adzim berkata...

@princess - yup, tuk dgn nenek dia jaga :)

@fishoutofwater - bersedialah selalu.

@ultraman - haa.. ultraman ni selalu muncul dlm keadaan tertentu. hmm..
(setuju pepatah japang tu)

@dina - setuju kak. walaupun ia sakit, kan?

@diloz - hahaha.. sebab kau kena tempias dia lagi byk.

@wanji - tu lah. sy sbg penonton pun cukup terasa, tapi kental saja lah kan?

@zazaez - haaaa.. ni lah tuannya! bertenang lah ya, hari ni eizwan tidur comel sekali! ooopss.. lagi sedih eh?

dina berkata...

kadang2 perpisahan membuatkan hubungan lebih erat...

ultraman berkata...

bukan apa..
pengorbanan dgn masyarakat japang memang sinonim..

samurai kalau rasa tak dpt lunas tanggungjawab dia pada raja, potong kepara or belah perut (mcm cite last samurai tu)
mati mcm tu pd diaorang lagi mulia - korban

pejuang udara japang waktu wwII kejutkan navy amerika dgn teknik kamikaze, diving masuk dlm serobong kapal..
mmg dr awal minyak cukup utk sehala je, so diaorg mmg kena mati - korban

baru2 ni ada menteri bunuh diri or pm selamba je letak jawatan sbb rasa tak perform n hampakan harapan rakyat - korban

buat bobba - Korban Cinta (muahaha!)

mengalah bukan kalah,
pergiku bukan lari,
bukan mudah bercinta,
jika pengertian tak setaraf,
menagih korban yang lebih dalam..
- Aris Ariwatan -

Zahiril Adzim berkata...

@dina - tapi bukan semua perpisahan kak. tsk! tsk!

@ultraman - aiseh, kena jugak kat aku. Jadi, aku perlu pilih antara nak potong kepara, masuk serombong kapal atau letak jawatan utuk menghasratkan pengorbanan?

sapa nak tulis blog ni nanti?

dina berkata...

ye bukan semua perpisahan... hanya perpisahan yang berhubung kait dgn kekeluargaan sahaja akan membuatkan hati kita merindu.... tapi kalau perpisahan cinta yang menyakitkan kadangkala kita harus tunduk pada takdir tapi jangan sesekali menyerah kalah....

Zahiril Adzim berkata...

Uish kak, komen ni lagi sedih kak! Hahaha..

dina berkata...

bukan semua hubungan itu berakhir dgn keindahan bob.... so, jangan sedih!

Zahiril Adzim berkata...

hahaha.. taklah. tak sedih pun, main2 je.

saya ok, paling ok dari segala ok yang pernah saya ok. ok?

ain hakima berkata...

kau memang cool... (chat kat sini takpe ke?)

Mis Ain berkata...

ouchh!