Khamis, April 2

sedang jadi orang yang aku benci

Pernah kau benci dekat sesiapa?
Waktu itu kau hilang respect dekat dia.

Pernah kau jadi orang yang kau benci?
Dan kemudian, kau hilang respect pada diri sendiri..

AKU PERNAH DAN SEDANG MENJADI ORANG YANG AKU BENCI.
AHH.. HUKUMAN YANG ADIL.


Agaknya.


22 ulasan:

Azli Raja berkata...

kau boleh jadi seperti orang yang kau benci tapi kau tak perlu lakukan perkara yang dia lakukan yang membuat kau hilang respect pada dia. gunakan sepenuhnya peluang yang engkau sedang jadi seperti dia ini dengan melakukan perkara-perkara yang lebih positif berbanding dia, nescaya kau tidak hilang maruah/respect dan kau akan lebih mengagumi dirimu.......

p/s: gudluck to merah putih..... tp kenapa x tayang waktu 'prime' yer?

a i n k i n z berkata...

ye,saya pernah!
terutamanya bile kite cube mengelak utk menjadi spt org yg kita benci ttp pd akhirnya kita maseh menjadi spt org yg kita benci.
tp,itu tidak mengapa.
apabila kita menyedari bahawa kita sdg menjadi ke arah yg kita benci.
kita pasti akan cube utk mengubahnya kpd sesuatu yg kita suka.
biarpon kdg2 tranformasi itu payah dan susah.
yg penting, pd akhirnya kita ttp menjadi manusia yg kita pasti suka.

biar apepon,selamat beusaha menjadi manusia yg diri kita sukai.
ini bukan hukuman, ttp lumrah kehidupan.
:)

Nurul Aimi berkata...

kenapa?

WaTy berkata...

dont be too hard on urself.. :)

Rachelisation berkata...

Does that mean then that a person who now probably hates and disrespects you is about to share the same fate or predicament that you're in?

Sounds more like self-imposed punishment to me. =/

When hate and disrespect comes full circle, it's an endless cycle.

jamme berkata...

Oh sangat sedang merasakan saat-saat membenci orang. Cuba guna cara ni... Set dalam otak dan hilangkan orang itu everytime nampak dia. Bila dah pakar, senang je jadikan org itu invisible.

lagi mudah dari menyimpan rasa marah or dendam or benci...buat sakit kepala je

Zahiril Adzim berkata...

aku bukan sedang membenci orang, tapi aku sedang menjadi orang yang aku benci..

Tanpa Nama berkata...

*Waktu itu kau hilang respect dekat dia.

*Dan kemudian, kau hilang respect pada diri sendiri..


mr ZA tgh jdik spti perkara di ats ke? ini realiti atau hnye fantasi.. musykil dgn org seni

-iqah

cujen berkata...

saya selalu jd org yg saya benci... kadang2 org yg saya benci pun, jd benci pd sy...er...ape daaa aku merepek nieh..

menulis berkata...

dia macam ni tau

bila kau cakap kau tak suka orang mengumpat mcm si polan2 yang suka mengumpat polan lain, tapi kau sdg mengumpat.

:P

Tanpa Nama berkata...

itulah..kadang2x kita rase org lain yg kita benci tuh..macam bagusss...tp akhirnya benda tuh akan berpusing balaik ke kita....dunia nih kan bulat.....


etoy...

cindir-rela berkata...

ya..karma is a bitch...what u give u get back kan...

Atie Kamil berkata...

itu la namanya manusia dan kehidupan
apa yang kita tak setuju orang lakukan sekarang..
mungkin akan dibuat oleh kita sendiri di masa hadapan
but
at least u are aware of that fact is happening to u now
that actually means something
isn't it?

sampah yg boleh dikitar semula berkata...

wahahahahahaha!!!!
ermmmm...
wahahahahahahahahahahah!!!!

p\s; apalagi? mabuk la!!

aku adalah aku berkata...

ko bencikan diri kau sendiri...ok what?

Tanpa Nama berkata...

jadilah diri anda sendiri
jadilah anda yang anda suka

nonat was here berkata...

adakah kau sedang jadi orang yang kau benci??
aku rasakan diri kau bgaikan bintang yang berkelipan yang sedang menyinari bumi...dan kau fikirkanlah dalam dunia ini hidup hnya sementara..
"pe yg aku ngarut neh...?"

AdHaNi berkata...

ohh ak pn sdang menjadi org yg ak benci.. sungguh tidak best mmpunyai RASA bgini

nor faezah berkata...

kalaulah manusia ini tdak mempunyai perasaan benci..apa akan jadi..?

Tanpa Nama berkata...

bujan benci,cuma bertindak tidak adil pd diri sendri..kesian aku..

fariza berkata...

the real answer is..
mcm mne nk jd org yg kite suka?

things changed...
but..
u're still u..
so..knape takot?
be urself..
jgn jd hipocrite..
nnt kite yg saket..

Tanpa Nama berkata...

aku pernah ada perasaan ni..