Friday, March 19

dah cuba

Dah setengah jam aku duduk depan monitor ini.
Dah setengah jam jari aku cuba untuk mula mengetuk papan kekunci ini.

Dah lama.

Dah macam - macam yang berlari - lari dalam kepala otak aku ni.
Dah macam - macam yang berlaku 'keliling aku' kebelakangan ini.

Nak aku contengkan di sini,
Nak aku lukiskan dengan perkataan di sini.

Tapi apa pun tak keluar.

Kecuali muka kau.

p/s: Taknak dah. Tolonglah bodoh.

38 comments:

Farah oh Farah said...

maaf.. sila cuba sebentar lagi..

p/s; kalau ada kekosongan kerja operator talipon, bgtaw saya ye ;)

chirol said...

napenye?

omgpetch said...

muka siapa doh??? haha

Anonymous said...

za,

sje nak tanya.kamoo nih selective tak terima tawaran lakonan?

sekian~

nur intan hazirah said...

hahahahaha nasib la....
sbb xslalunyer ilham tue dtg n lau dtg pun kdg2 xberthan lama....

m a h e y r a said...

downloading error .
PLEASE TRY AGAIN .

inoue asuka said...

sakit jiwa kan,asyik terpikir2,teringat2...:D

miss.Qiss said...

arghhh !
I'm having the same problem Bob !

Qarl said...

bro,

try lg setengah jam

je

if xleh gk,

amik kerusi hempuk pc tu..

kiddin;

pari-pari menyanyi said...

pic sape?
gf ker?
miahhha

ok,, tamo mara2..

Siti Rahmah Binti Bahrom said...

ye la... nnt kite bla ar... org dah tak sudi nk tgk muke kite ~ nak buat mcm mne.. hahaaa

Ayyman Rahim said...

Orang famous?

Anonymous said...

jtuh cinta????

Anonymous said...

siapakah?

comic_fanz said...

blur sangat ko nie..

DiLLaRY said...

lor...tgk muke spe tuh...bek tgk muke i kn....hix3~

omgpetch said...

sah sah ex gf. haha

Zahiril Adzim said...

Haha.. Kenapa lah ada orang ingat "muka" tu sebagai muka ex-gf?

Adoi, oh tidak. Sungguh sekali tidak. Ia boleh jadi "muka" itu sebagai satu situasi,

atau muka org yg aku benci.

Tapi ex-gf? Ergh, stereotaip sangat!

inoue asuka said...

muka depan sebuah majalah?muka yang bermuka-muka?

jie justin said...

merujuk kepada ZA
aaiiiissshhh, dh ade ex upenye!!

nysa said...

mayb tak de mood kowt..

SlacKerZ said...

masih tertanya2 sapekah @ apekah muka itu???


hmmmmm....

coklat said...

hurm...
tiba2 terfikir sesuatu
manusia memang tidak boleh dipisahkan dengan sikap stereotype
andai tidak mahu di'stereotype'kn, mungkin sesuatu tu perlu dijelaskan sejelas-jelas nya..
...
papepon, awk memang agak berbakat menulis sesuatu yang berseni...
saya kagum.:)

Anonymous said...

Are you define muka as a situation / statement ?

If u're having a hard time, chillex take a break. Have teh tarik or something. You'll be a whole new you if u did that. I know I will.
- ♣

hans said...

hahahhaa
relax bro
chill

Anonymous said...

Hmm...dh lame wa masuk website mu,baca punyalh bca..lu suka berfalsafah..kretif m'buat ayat2..yg kdg2 x dimasuk akal utk wa n kwn2 wa.. Kami t'tanya2..byk menimbulkn p'soalan..tahniah membuat kami pening kepala...

omgpetch said...

stereotaip sgt kn? cliche nk mati. blah la luuuuu

Ahmad Azrin Aziz said...

:)

kipas susah mati said...

Mr. ZA adakah kamu agak "rimas" dengan "dunia" yg sedang kamu lalui sekarang? dari dulu lagi kamu asyik luahkan perkara yg lebeh kurang sama saje?

Zahiril Adzim said...

Dunia cuma ada satu. Tak pernah rimas.

Cuma penghuninya saja yang kadang - kadang melelahkan.

Zahiril Adzim said...

Selective ketika menerima tawaran berlakon?

Hmm.. kadang - kadang ya, kadang - kadang tidak.

Kebanyakkan, ya. :)

omgpetch said...

soalan tambahan:

atas faktor apa yang kebanyakkanya tu ya, ya?

naihusna said...

alangkah bagusnya kalau penghuni-penghuni itu boleh dilenyapkan begitu saja..tanpa ada kesan...

Rye said...

Naihusna: Kalau boleh begitu, bukankah agak kejam?

naihusna said...

haha!!..berfantasi saja...realitinya masih berpegang teguh pada agama dan undang2 negara..

Rye said...

Hahaha...
Baguslah begitu...
Sbb statement itu agak menakutkan...

eka hashim said...

tak usah gusar,
ta perlu marah.

sabar sebentar.
nanty wajah tuh akan berlalu jua ;)

cik hana nasir said...

erhv .. wajah siapa? bt tak au sudee.. :D