Jumaat, Mac 19

dah cuba

Dah setengah jam aku duduk depan monitor ini.
Dah setengah jam jari aku cuba untuk mula mengetuk papan kekunci ini.

Dah lama.

Dah macam - macam yang berlari - lari dalam kepala otak aku ni.
Dah macam - macam yang berlaku 'keliling aku' kebelakangan ini.

Nak aku contengkan di sini,
Nak aku lukiskan dengan perkataan di sini.

Tapi apa pun tak keluar.

Kecuali muka kau.

p/s: Taknak dah. Tolonglah bodoh.

Khamis, Mac 11

nak tapi kutuk, tapi nak kutuk

Ini kan perkara biasa dalam kehidupan.

Kita tahu, kita sedar yang kita perlukan sesuatu benda itu, atau mungkin kita perlukan seseorang itu dalam hidup kita. Ermm.. sebentar, untuk mengelakkan kekeliruan aku rasa baik aku ambil contoh 'sesuatu benda'.

Yeap, lebih selesa sekarang. Sambung.

Kadang - kadang kita tahu dan sedar yang kita sangat - sangat memerlukan sesuatu benda atau perkara itu dalam kehidupan kita. Kita perlukan untuk sesuatu situasi, untuk sesuatu keadaan, untuk sesuatu kerja atau mungkin untuk sesuatu pengalaman.

Tapi yang peliknya, dengan super-ego yang wujud dalam setiap diri kita, perkara atau benda yang kita sangat - sangat perlukan itulah yang kita kutuk-kan.

Kita kritik, kita kondem, kita bercakap tidak elok atau mungkin yang paling terakhir, kita makikan ia, dengan alasan untuk kebaikan.

Macam aku perlukan minuman Nescafe Original setiap hari, tapi aku kutuk packaging nya. (Masa awal - awal ia tukar design)

Bodoh kan?

Memang kita tak sedar. Oh maaf, aku tak cakap pasal aku, tapi aku cakap pasal kita. Semua.



p/s: Dan sekarang, cuba tukarkan 'sesuatu perkara' itu kepada 'seseorang'.

Jumaat, Mac 5

Fared Ayam yang Stabil

Yelah, dah ada buku sendiri, tak stabil lagi ke?

Member aku Fared Ayam ada tulis buku. Eh silap, sebenarnya dia tulis bukan untuk dibukukan. Dia tulis sebab dia MAHU menulis atas tekanan persekitaran, atas dasar 'rasa' mahu menulis, atas niat mahu melepaskan kekusutan dan mungkin juga sebagai terapi untuknya menjentik sesuatu rasa untuk keluar.

Jadi kemudiannya, tulisan - tulisan dia diambil dengan kebenaran oleh member aku yang lagi satu pulak, untuk dibukukan maka lahirlah sebuah buku hasil tulisan member aku ni, Fared Ayam.

Member aku yang membukukan tulisan - tulisan Fared Ayam ni pulak dah lama bagi hint dekat aku untuk mengambil (dengan kebenaran) tulisan - tulisan aku untuk dibukukan.

Ishh.. nanti - nanti lah ya? Mungkin sekarang ini aku perlu simpan masa lebihan kehidupan seharian aku untuk digunakan untuk makan, mandi dan tidur.

Selebihnya, aku cari duit dulu. Bukan apa, nanti nak kahwin. Bila?

NANTI, tak faham ke? Nanti tu boleh jadi lagi empat tahun ke, lapan tahun ke. Yang penting nanti tu bukanlah dalam masa terdekat. Sikit - sikit dekat pun takda.

Buku berjudul "STABIL" oleh Fared Ayam ni akan dilancarkan di Pekan Frinjan Shah Alam, Sabtu ini. Jadi aku pun dengan suka hati nak mengajak serta menghasut korang semua untuk turun beramai - ramai sambil membeli buku yang berharga RM10 ni, disamping berhibur dengan performer - performer yang ada. Antaranya? Sila semak sendiri, thank you. Apalah sangat RM10 dibandingkan dengan handbag LV tu ya? Apalah sangat RM10 berbanding dengan Iced Blended dekat Starbucks tu kan?

Dan oh, aku sendiri, akan melancarkan buku member aku ini. InsyaAllah.

Dah, tu aje.


Fared Ayam