Sabtu, Januari 15

[sang pencinta]*

Seminggu itu akalnya 7 hari.
Sebulan itu akalnya 30 hari.
Setahun itu akalnya 365 hari.

Dan dalam 365 hari, akan datang hari - hari yang begitu jahat. Kejam. Yang tak mampu kita tentang, tak mampu kita lawan.

Lalu mencabut jiwa - jiwa yang selama ini bebas berligan sesama sendiri. Ini kekejaman yang dahsyat untuk Sang Pencinta yang telah lama menafikan nafsu demi dunia khayalan indah ciptaan bersama Seri Dewi.

Kembali terjelobos dari langit ke tujuh yang penuh dengan kata - kata awangan dan kesetiaan, bergelimpar di tanah bumi.

Lalu Sang Pencinta mengambil papan kayu dan arang, mencatitkan apa yang dilaluinya sebelum naik ke langit dan sepanjang di awangan.

Bermula lah penulisannya.
Dengan jiwa luka.


31 ulasan:

nama.aku.lynn berkata...

ayat puitis..^_^

Nizam Ash Aziz berkata...

terbaik ! (:

beeha ben berkata...

waaaaa..za update blog!

-.-

Aishafarhana Radzi berkata...

sang pencinta yang dalam meraih cinta pasti ada yang terluka...

aLya berkata...

semoga jiwa luka sang pencinta masih mampu diselamatkan :)

susu berkata...

xfaham...indeed sgt

aku HaniAsyira berkata...

menarik sangattttt...

@in k@tie berkata...

siape sang pencinta ?

MONSTERIOUS berkata...

deep but meaningful. keep up.

Fatin Athirah Amani berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
bintang timur berkata...

ala2 hikayat malim deman. =]

Tanpa Nama berkata...

inspiring

Tanpa Nama berkata...

(^_^)v

LORD ZARA 札拉 berkata...

Dan bila dapat setia tanpa goyah pada Sang Pencinta yang Satu?

Ah, lemahnya iman aku.

azieazah berkata...

Tahniah BOB.

Teruskan segala usaha.

bintang timur berkata...

bacaan kali kedua; baris tiga yg pertama, lebih kurang ayat emak je

analia buyani berkata...

mksud yg mendalam..

yaya berkata...

indah bahasa yang tersirat .. :)

Encik Tikus berkata...

pehh seseorang bila berpuitis tandanya hatinya lembut dan penyayang, yee kan ? kehkeh

efi berkata...

:faham jugak ckit2:)
entri ni keluar mesti sebab seri dewi merajuk=p
pepon sy doakan sang pencinta dengan seri dewi bahagia sampai menutup mata!

Z.U.R.I.T.A berkata...

paham tak paham,tak paham sudah..chill~~

Z.U.R.I.T.A berkata...

paham tak paham, tak paham sudah..chill~

cEro berkata...

garu kepala...

Traveller's Anatomy berkata...

lovely...

saljihitam berkata...

besttt !

mantap bro.. gudjob2.

whitelilies island berkata...

cantik la gmbr tu

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

suke2....^.~

raingers berkata...

camtu ye rupenye :)

marliyati mohatar berkata...

sangat bermakna..
sang pecinta mewakili diri sendiri??
hehehe

Aisyah berkata...

sangat2 impress

forbidden_soul berkata...

diam itu bisu.. Menulis itu nyaring.. senyumlah