Saturday, January 15

[sang pencinta]*

Seminggu itu akalnya 7 hari.
Sebulan itu akalnya 30 hari.
Setahun itu akalnya 365 hari.

Dan dalam 365 hari, akan datang hari - hari yang begitu jahat. Kejam. Yang tak mampu kita tentang, tak mampu kita lawan.

Lalu mencabut jiwa - jiwa yang selama ini bebas berligan sesama sendiri. Ini kekejaman yang dahsyat untuk Sang Pencinta yang telah lama menafikan nafsu demi dunia khayalan indah ciptaan bersama Seri Dewi.

Kembali terjelobos dari langit ke tujuh yang penuh dengan kata - kata awangan dan kesetiaan, bergelimpar di tanah bumi.

Lalu Sang Pencinta mengambil papan kayu dan arang, mencatitkan apa yang dilaluinya sebelum naik ke langit dan sepanjang di awangan.

Bermula lah penulisannya.
Dengan jiwa luka.


31 comments:

nama.aku.lynn said...

ayat puitis..^_^

Nizam Ash Aziz said...

terbaik ! (:

beeha ben said...

waaaaa..za update blog!

-.-

Aishafarhana Radzi said...

sang pencinta yang dalam meraih cinta pasti ada yang terluka...

aLya said...

semoga jiwa luka sang pencinta masih mampu diselamatkan :)

susu said...

xfaham...indeed sgt

aku HaniAsyira said...

menarik sangattttt...

@in k@tie said...

siape sang pencinta ?

MONSTERIOUS said...

deep but meaningful. keep up.

Fatin Athirah Amani said...
This comment has been removed by the author.
bintang timur said...

ala2 hikayat malim deman. =]

Anonymous said...

inspiring

Anonymous said...

(^_^)v

LORD ZARA 札拉 said...

Dan bila dapat setia tanpa goyah pada Sang Pencinta yang Satu?

Ah, lemahnya iman aku.

azieazah said...

Tahniah BOB.

Teruskan segala usaha.

bintang timur said...

bacaan kali kedua; baris tiga yg pertama, lebih kurang ayat emak je

analia buyani said...

mksud yg mendalam..

yaya said...

indah bahasa yang tersirat .. :)

Encik Tikus said...

pehh seseorang bila berpuitis tandanya hatinya lembut dan penyayang, yee kan ? kehkeh

efi said...

:faham jugak ckit2:)
entri ni keluar mesti sebab seri dewi merajuk=p
pepon sy doakan sang pencinta dengan seri dewi bahagia sampai menutup mata!

Z.U.R.I.T.A said...

paham tak paham,tak paham sudah..chill~~

Z.U.R.I.T.A said...

paham tak paham, tak paham sudah..chill~

cEro said...

garu kepala...

Traveller's Anatomy said...

lovely...

saljihitam said...

besttt !

mantap bro.. gudjob2.

whitelilies island said...

cantik la gmbr tu

d.e.e.n.a.YAYA said...

suke2....^.~

raingers said...

camtu ye rupenye :)

marliyati mohatar said...

sangat bermakna..
sang pecinta mewakili diri sendiri??
hehehe

Aisyah said...

sangat2 impress

forbidden_soul said...

diam itu bisu.. Menulis itu nyaring.. senyumlah