Thursday, March 3

lepaslah perempuan tu

Semalam aku dengar suara perempuan jerit.

Lepaslah. Lepas. Lepaslah. Lepaslah.

Dari rumah tingkat atas. Disusuli dengan beberapa bunyi tamparan dan pukulan. Aku, temanku dan beberapa orang Pak Guard, mendongak dalam gelap malam, terpinga - pinga, melilau mata, tertanya - tanya dalam kepala, siapa, rumah mana, apa dan kenapa.

Lepaslah!

Perempuan itu kena pukul agaknya. Kuat.

Lepaslah!

Dia menjerit sakit. Aku yang mendengar,


perit.






Lalu malam itu juga aku berdoa, walau apa pun terjadi, walau dalam keadaan marah macam mana sekalipun, mohon dijauhkan, mohon jangan dibiarkan syaitan merasuk aku hingga memukul cintaku.

78 comments:

Pena Marhaen said...

kesian..apa agaknya jadi dengan perempuan tu..moga tak terjadi yang lebih buruk lagi.

~~aKoO~~ said...

wonderpets x dtg ek..
ermm..report polis..

Anonymous said...

pantang lelaki pukul perempuan, memang binatang.

Najmie Ibn Zainudin said...

; laki bini gadoh kot?

r.i.n.a said...

hopefully she survives!

DINIY said...

ngeri.. :'(

miSz sUhAiDa said...

naper xtolng?? ehhehee..tolong dga jek erk..

hiKa_mayRa said...

amin...insyaAllah xkan mcm tu..

akukhalifah said...

nice pray..
u gonna b a good lover then..

Nadhirah-chan said...

benci dengan orang yg suka guna kekerasan ni . huh .

Kepala Manchiss said...

apabila nafsu di nafsikan...

myiera amin said...

walau dalam keadaan marah macam mana sekalipun, mohon dijauhkan, mohon jangan dibiarkan syaitan merasuk aku hingga memukul cintaku.
suke yg nieyh..*

SHAHIRAH TERMIDI said...

beautiful ending. :')

asfz lily said...

ciannya perempuan tu...

aminkan doa awk :)

EZAN IDMA said...

dayus lelaki yg pukul prmpuan. Hope so Bro :) bertuah cinta u :)

~isihatyduniawi~ said...

semoga juga tulang rusukku tidak menyakitkan serpihan tulang rusuknya

Halusinasi said...

alamak, kesian dia...
tak mahu dapat suami @ teman lelaki mcm tu...

talkinpumpkin said...

You are so good in writing! And i really love and adore your blog!

Emmie Idris said...

harap2 perempuan tu x teruk sgt... :(

Anonymous said...

Insya Allah :)

alyn_venira said...

amin...
ish ish .. sian pempuan tu

...BaCkSpAcE... said...

"mohon jangan dibiarkan syaitan merasuk aku hingga memukul cintaku" :: i like that ;)

Nursya Mohamed Hariri said...

"mohon jangan dibiarkan syaitan merasuk aku hingga memukul cintaku."
sangat manis~

Cik Yana said...

Biar nampak ganas dalam KAMI je jangan ganas kat realiti. Hehehe~

dewicintadunia said...

herm, amin...
berdoa supaya semua manusia dalam dunia dijauhi dari sifat suka mencederakan manusia dan makhluk lain...termasuk diri sendiri...

manggosteen said...

doa supaya lelaki tu sedar kesalahannya juga..supaya dia tidak mengulangi perbuatannya tu..

p/s layan 6progresif tadi..syok!

fatin haziqah! said...

saya juga berdoa moga dijauhkan daripada bisikan syaitan dan situasi itu.

that's so cruel for a woman as kani insan yg lemah -.-

midOri's said...

ohoho..serams je macam..hope u x camtulah..hee..suka tgk citer 6 progresif..^^

fatin haziqah! said...

*kami. hehe :P

saljihitam said...

dude, aku antara korban cinta.

sakit luar boleh hilang tapi sampai mati tak hilang kot kat dalam ni.

tapi tetap tak serik. mengalah bukan cara kita. kan ? :)

Haezzah said...

amin...semoga semua org pun lebih bersabar dan memohan doa yang sama.

Anonymous said...

touchingnye!!

aLya said...

perghh..kezaliman paling nyata. perempuan da la kaum yg lemah. napela dizalimi camtu. hope she will be fine :(

Wan Suhail said...

perempuan itu memang begitu..

Wan Suhail said...

perempuan itu memang begitu...

misz farahniza said...

nice...~
untung cinte atie 2..

dochi said...

abg bob sweet gila ;)

Rara said...

amin ;)

miss.Qiss said...

Ouch. Sakit. Amin! InsyaAllah awak takkan terlepas marah sampai macam tu.
Sebenarnya saya pun takut kalau dapat jodoh yang panas baran. Uishh. Saya cakap pun dah tegak bulu roma sebab seram. Haha, tapi saya tak adalah diskriminasi orang yang panas baran. Cuma.. Takut. Takut dijadikan punching bag! Hihi cepat aminkan doa saya tak dapat jodoh panas baran! :))

Anonymous said...

eii..
pity her..

and u're like...
soo sweetttt :)

Z.U.R.I.T.A said...

ye..betul tu..jgn biarkan syaitan merasuk diri anda.

y a n said...

perempuan dipukul lelaki..
kudrat seorang perempuan x mampu melawan kudrat seorang yg bernama lelaki..
KEJAM!!!

SeLipAr JepUun said...

yg last tu, sweet sgttt

~~DucKneSs~~ said...

kesian..semuga lepaslah dia dari belenggu itu nanti..aminn

zey said...

wey, even bila lelaki tinggi suara pon i dah kecut perut.....
weyy, jgn r angkat tgn kat girls. not nice larr~~

AIDA SYAMIMI AZHAR ♥ said...

sangat.

marliyati mohatar said...

mohon jangan dibiarkan syaitan merasuk aku hingga memukul cintaku...

like that statement...

azieazah said...

Apa klas jantan pukul pompuan?

Bacul...!

Berkongsi Blog dengan Orang Sebelah: Sebuah Pendapat...

Puteri Gunung Ledang said...

nak like kat mane ek..

KD said...

bila awak marah tarik nafas dalam dalam okay dan jika masa itu awak sedang berdiri cuba untuk duduk && cara lain ambil air wudu'

aisyah said...

ceritanya sangat pendek dah ringkas..tapi apa yang nak kau sampaikan itu sangat mendalam

fulltime dreamer said...

b.a....ba.....c.u.l......cul!

noorazrai said...

kesian... kalau betul la kene pukul.... ape yg sebenarny berlaku... itu yg kite tak tahu... ceriteny pendek... banyak persoalan lagi ....

killy si cekelat said...

positive thinking:
mgkin perempuan tu kne gigit ngn anjeng sesat n si suami tlg lempang anjeng tu!

MUNGKIN~

nuwa said...

Dijemput ke blog saya untuk menikmati haruman perfume.

http://perfume-merchant.blogspot.com/

| cik azeya | said...

tak baik betol lelaki tu. men pukul2 org. -_-

Haz said...

harap2 dia okey..

Anonymous said...

nak tolong takut kena belasah, dikata masuk campur hal rumah tangga orang, nak biar tak sampai hati mendengar rintihan seorang wanita yang sedang diseksa zahir dan batinnya. Hai dunia dunia -.-

~♥ iella ♥~ said...

Kesiannya kt pmpuan tue..Diorang bergaduh suami isteri kot..tp jgn la menzalimi wanita macam tue..

http://fadthnwan.blogspot.com/

bunga said...

takutnyer..semoga DIA menyelamatkan hamba-Nya dari segala kesengsaraan..

gdsjht said...

Been there, done that. It was like hell.

CikGusi BingbOo said...

mohon jangan dibiarkan syaitan merasuk aku hingga memukul cintaku.
-hebat ayt kau..cuma jgn hanya kata-kata..teruskan..-

Masya OthMan said...

amin.
anda sangat manis :))

Anonymous said...

bila cinta masih ada...
kalau cinta tu dah terbang..
sakit dipukul tu tak tersisa..
sakit dikhianati dan didusta tu menggigit sampai tua

nora said...

aku teharu baca kau punya last sentence - aku harap semua cinta akan melakukan perkara yg sama utk cintanya

Anonymous said...

jgn memukul cinta.....sedap bunyi n bermakna...^_^

R LEeN said...

aku pernah mengalami situasi itu.....dan skrg, aku berjuang pula utk menjaga anak ku yang sedang sakit berseorangan tanpa suami.....
syukurlah perempuan itu....masih ada yang mendoakan walaupun tidak mengenalinye...

ARLIZA said...

suka bila dpt tau Shera Aiyob&Zahiril Adzim in relationship.

so sweet~~
*most like both of u.

K2r~90 said...

tibe2 minda ku terbayangkan babak dlm cerite ayat2 cinte ,, nasib y menimpe nora

EyqaDot said...

mintak share di blog saya eh :)

eyka am said...

insyallah ZA bnda nie x kn berlaku pd kamu dan cinta kamu jika prasaan marah bleh dikawal apabila iman sentiasa wujud di dada mu..

Cik Nina said...

sangat terharu dgn ayat zahiril yg last tuh. kalaulah kata2 tuh yg diucapkan oleh cinta sy.semestinya sy akn sentiasa berasa selamat di sisinya.

nurul hana said...

saya pernah dgr suara seolah2 org bergaduh n suara perempuan menjerit n menangis. bunyi sgt kuat. 2 kali dgr di hotel berlainan tmpt. prnh tny kwn2 yg menginap di bilik sblh tp mereka x dgr apa2 pun. huhuhu. :-p

shafizah said...

anak seni bukan sekadar atas pentas,
tapi juga atas pena.
syabas.
beautiful words to show the emotion..

Shakirin Abdul said...

Lalu malam itu juga aku berdoa, walau apa pun terjadi, walau dalam keadaan marah macam mana sekalipun, mohon dijauhkan, mohon jangan dibiarkan syaitan merasuk aku hingga memukul cintaku.

meruntun hati baca :')

Zurina J. said...

Aku lagi kasihan pada yang memukul berbanding yang dipukul... Kasihan...

nadhyiah said...

Lalu malam itu juga aku berdoa, walau apa pun terjadi, walau dalam keadaan marah macam mana sekalipun, mohon dijauhkan, mohon jangan dibiarkan syaitan merasuk aku hingga memukul cintaku.
-amin~!..dia sangat beruntung

aein o jaja said...

waw , suwid . Untung chenta dia toe .