Wednesday, March 12

KAMI The Movie

Untuk pengikut drama ‘KAMI’ sekalian, atau penggemar, atau hanya penonton biasa sahaja.

Dah selesai menonton KAMI The Series, ada yang sedang menunggu KAMI The Movie keluar pulak sebab terlalu banyak persoalan yang timbul dalam kepala setelah sirinya tergantung begitu sahaja. Ada yang menyalahkan 8TV kerana menyekat penyiarannya sehingga episode ke-8 sahaja. Tidak. Bukan salah 8TV. KAMI tidak disekat oleh 8TV.

KAMI The Series sebenarnya memang dibikin sampai episode ke-8 sahaja, sebab aku difahamkan KAMI ini sebenarnya merupakan projek filem. Tetapi sebelum munculnya filem KAMI, penonton akan disogok dengan 8 episod sirinya sahaja oleh Red Films, bagi memperkenalkan kepada penonton tentang projek ini, disamping menarik crowdnya untuk masuk ke panggung kelak. Segala persoalan akan dijawab di dalam filemnya nanti.

Kami The Movie dah pun selesai menjalani pengambarannya pada Disember tahun lepas kalau tak silap aku. Aku pun dah lupa sebab busy dengan study aku. Ada makan sebulan jugaklah shootingnya. Kebanyakkan lokasinya di sekitar Kuala Lumpur dan ada juga diluar kota ini. Maklumat selebihnya adalah dilarang untuk dibocorkan. Sekarang ni tengah kerja – kerja post-production seperti dubbing, promosi dan lain – lainlah, korang pun tahu sendiri.

Aku tak pasti bila filem ini akan keluar panggung, ada yang kata Jun ada yang kata Ogos. Apa – apa pun kita tunggu sahaja. Tapi, secara jujur peribadi aku, aku berharap filem ini ditayangkan secepat yang mungkin kerana sirinya sudah lama berlalu, dan aku khuatir kehangatannya akan hilang. Atau mungkin itu adalah sebahagian daripada strategi Red Films? Ntahlah, anda tanya produsernya sendiri, Lina Tan.

Sedikit mengenai watak Boy dalam KAMI.

Dalam KAMI The Movie ni, Boy datang semula untuk mencari Lynn di Kuala Lumpur dan kali ini, Boy betul – betul membawa masalah bukan sahaja kepada Lynn, malah kepada 5 orang sahabat ini juga. Kalau dalam siri, kita lihat, watak Boy ini agak kabur samada Boy ini benar - benar jahat atau tidak? Apa lagi masalah yang dibawa oleh Boy? Apa jadi seterusnya bila Boy datang KL cari Lynn? Insyaallah korang akan dapat tahu siapa Boy ini sebenarnya dan belangnya akan jelas kelihatan dalam filem ini nanti. Boy dalam filem kali ini dah tak bawak motor TZM dan dia juga ada orang kanannya sendiri nanti, yang dilakonkan oleh Betto Kushairy.

Hujung kata dari aku, filem keluar > cari masa & duit > pergi tengok, habis cerita! Industri tempatan perlu disokong oleh orang tempatan dahulu sebelum dibawa keluar kemana – mana. Tidak kiralah apa – apa produk tempatan sekalipun.

___________________________________________

Gambar sewaktu kerja – kerja pengambaran



10 comments:

s h y q said...

love dis ...

Zahiril Adzim said...

thank u :)

Anonymous said...

adzim..i really dun like ur role as a drug dealer...scary tau..!!

:P

btw,good job..!!i luv ur acting in KAMI The Series...mebi pasni jdk drug dealer je la yeeeee...

:LOL:

Zahiril Adzim said...

scary? haha.. memang patut discarykan pun.. :)

thank u. drug dealer? no way!

amybestgillerpergh~ said...

huhu~ske cite KAMI..
ske btl tgk boy kne langgar..huahaha~

sang kenggeru said...

tgh boring.sje bce post2 lepas.dah 6 kali tgk muvi ny.suke.tahniah.

Anonymous said...

suka sgt tgok KAMI...1st time tgok..mmg ttanya2 sape plakon2 ni..x kenal pon..tp lakonan leh tahan power..saya download suma episod KAMI tu..suka sgt..kcewa ckit sb citanya cam tgantung..syukur muvi KAMI kuar..tjawab la cita yg tgantung tu..zahiril blakon jd jahat mmg comeyy!!tp ending cita KAMI x mcm yg sya arapkan..hehehe..btw,gud lux mr zahiril adzim!!xde sambungan lg ke KAMI tu???

~NanuNanna~

Anonymous said...

aku tgok cite ni skali je..lepas habis cite ni ..watak boy ni je yg melekat kat kepala aku..walaupun firstime tgok ko blakon..good job..

comic_fanz said...

ko memang jahat btol ar dalam citer ni.. aku paling benci ko ble ko tikam abu.. ko tau.. aku nangis tau time abu dah nak mati tu.. yang scene kat dalam kete ngan lyn n ali.. pastu ble abu dah takde.. aku sedih gile.. aku dapat rase..

uwaarrggghh.. aku nak abu hidup balik..

p/s : even citer ni da lama tapi still.. aku sayang tengok citer ni..

saljihitam said...

effect luke tu memang just nice.

looks real ! :)