Monday, June 23

AIR CON

Elok sahaja aku habis selesaikan final project aku, PeTA, tak sempat aku nak rehat setelah penat memberikan komitmen yang tak pernah aku berikan sebegini sepanjang hidup aku, kepada suatu benda yang aku suka buat, aku dah bergegas membuat kerja lain. Tapi, alhamdulillah ada jugak lah rezeki yang masuk, dan kerja yang aku tengah buat ni pun, benda yang aku suka.

Sekarang aku sedang bekerja dengan 2 orang pengarah dari teater Inggeris, Jo Kukathas dan Zalfian Fuzi dari Instant Cafe Theatre Company. Skrip ini ditulis oleh seorang kenalan sewaktu bengkel menulis skrip anjuran ICT & FirstWorks. Selain daripada menulis skrip, dia juga membuat kerja lain iaitu menyanyi, Shahnon Shah. Biasalah, susah untuk survive dalam industri di Malaysia kalau kita buat satu kerja. Itu yang aku belajar. Atleast kena ada 2 atau 3 skill.

Teater yang sedang kami kerjakan ini, tajuknya AIR CON. Antara manusia – manusia yang terlibat dalam cerita ini adalah Amerul Affendi, Dara Othman, Firdaus Che Yahaya, Hazarul Hasnain, Nick Davis, Ryan Lee Baskaran, Nam Ron, Chew Kin Wah, and Ismadi Wakiri.

Teater ni akan dipentaskan di Pentas 2, KL PAC pada 3 -6 July. Nanti aku akan cerita panjang lagi kalau aku ada tulis lagi, adalah cerita yang lagi panjang. Kalau ada cerita panjang, adalah masa aku yang terluang nanti.

Apa – apa hal, kepada pengguna - pengguna atau penyalahguna facebook, login facebook korang, check event ni. Terima kasih.

http://www.facebook.com/event.php?eid=13552808877





No comments: