Selasa, Ogos 12

Cerita ubat batuk yang mak aku belikan

Batuk + ubat = ubat batuk

Ubat batuk. Dah seminggu lebih aku batuk tak baik - baik jugak. Ubat batuk pun dah nak dekat seminggu aku minum. Asal minum je, stone.

Stone?

Itu lah masalah aku sekarang. Aku dah jadi macam bergantung kat ubat batuk yang mak aku belikan ni. Dah seminggu aku tidur malam lepas minum ubat batuk. Bila bangun pagi, pening kepala.

Kalau tak minum ubat batuk ni pulak, aku tak boleh tidur sebab batuk teruk. Sampai aku takut nak tidur, sebab batuk melampau yang sakit gila bagai nak pecah dada yang tebal dengan asap, daging, isi dan kulit ni.

Semalam aku try tidur tanpa minum ubat batuk, tapi takboleh tidur. End up, aku bangun turun bawah minum ubat batuk baru boleh tidur.

Ketagih ke ape ni?
Bahaya.
Cepat lah baik batuk woi.
Tak payah aku telan ubat batuk ni lagi, sebelum aku menjadi penagih tegar.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

and da cuba try test minum limau suam? tanp gula lg baik. n without ubat batuk off course...

sori la baru baca blog anda ni.. padahal batuk da ok pun kan :)