Ahad, Februari 15

soalan kubur

Dalam kubur nanti, akan datang dua malaikat untuk bertanyakan beberapa soalan tentang amalan kita di dunia.

Dan tidak akan ada satu pun soalan tentang Melayu dan Ketuanannya ya..

Jadi tak perlulah kecoh - kecoh hari ini. Terima kasih.


21 ulasan:

zf berkata...

first! haha, benar sama sekali, tak ada satu pun soalan tentang bangsa melainkan tentang agama dan kalau ada pun,

mungkin bunyinya begini :

kenapa kamu assabiyah dan cuma mencinta sesama kabilah?

dan kalau ada lagi soalan tentang bangsa, mungkin bunyinya begini :

kenapa kamu sampai tak tahu membezakan bangsa dan agama?

p/s; walaupun yang pertama tp bahasa arab aku dulu dapat E je. terpaksa bikin soalan dalam bahasa melayu. hihihi

cindir-rela berkata...

malaikat bukan orang~

Tanpa Nama berkata...

ehm...mmg betul...mmg tiada soalan seumpama itu semasa kita disoal nanti..

tapi hidup kita semasa di dunia ini mestilah sentiasa hormat menghormati, dan jangan mementingkan diri sendiri hingga terabai apa yang perlu diutamakan juga untuk orang lain.

huh..apa yg aku merepek nih...dah mmg wajib kene pegi tido nih...

adious...

toron menoron berkata...

bro
memang betul cakap lu
wa setuju
kat padang mahsyar nanti tanya tak?

http://masihpicisan.blogspot.com/

sila tunjuk ajar!

adika yang berkacamata merah berkata...

kah kah kah...

betul wooo... sangat!

namasayafarra berkata...

kita semua dah bersedia?

aku belum. tapi ajal tak akan tunggu kita.

dan aku pula masih gagal melaksanakanya.

princess_nathra berkata...

betul la kan..
hurmpp...
*cekak pinggang xtaw ape nak kata*

gda Mokhtar berkata...

orang kita terlalu dikaburi nikmat dunia,
sampai lupa tujuan sebenar di hantar ke dunia...

ieyna berkata...

sejuk perut ibumu mengandung...
hehe...=)

Dato Paduka Masri berkata...

mmg la...... melayu... manada die nak tanya...

nadiafarah berkata...

betul..betul..betul!!! (^-^,)

Tanpa Nama berkata...

yes u r rite

1st of all,
i love reading your blog
mcm ekot u discover ur life skali je :]

mcm bace novel pon ade
hehe
u have good words

love,
fara.

panggil aku sheh berkata...

wah! kagum dengan ideamu
keep on blogging~

Djebat berkata...

ya ampuuun..bob mmg selamba & untuk menyatakan kebenaran & hak, keselambaan itu memang diperlukan.

Untuk itu, Tribute utk bob dalam http://djebat.blogspot.com.

Melody berkata...

Pasal soalan kubur tu. Betul. Dan rasanya semua orang yang pernah pegi sekolah pun tau pasal ni. Tapi ramai orang yang masih nak kecoh pasal ni jugak hari ni. What to do?

MB berkata...

Satu lagi... Malaikat tak tanya, Mengapa kau derhaka kat Sultan??
Tapi soalannya..adakah kau derhaka dengan tuhan?? Dengan rasul mu?? Dengan ibu bapamu???

mirachantek berkata...

tentang amalan dan KETUHANAN adalh..kan

jumapx berkata...

cubalah mereka memahami ini semua...
pasti ketuanan dan melayu tidak di julang lebih tinggi dr agama~

Saichou berkata...

suka tulisan ni..ringkas tp bmakna dn smp maksudnye..

Tanpa Nama berkata...

your blog is pretty interesting. and i do agree with you on what you've mentioned.

people are just damn kecoh about 'kepentingan Melayu' or other race when what we should care about is the kepentingan manusia. heh.

just my 2 cents. =)

and will be following your blog more now! good thing ive decided to do some blog walking today.

adihsyak_muslim berkata...

the prob is, adakah org yg mengatakan menjunjung agama betul2 menjunjung agama??adakah org yg mengatakan menjunjung keadilan betul2 menjunjung keadilan??jgn lupe, kau pon akan ditanya adakah kau melaksanakan tanggungjawab kau kat atas dunia ni..pikr2 kan la..