Selasa, April 21

sebilah kehidupan mahu berangkat

Sebuah backpack,
Sebuah buku nota,
Sebatang pen.
Maka aku berangkat ke Tioman..

Juga sebilah kehidupan.

Kota Lumpur yang semakin hari semakin menampar para penduduknya, semakin hari semakin menekan penghuninya, Aku lenyapkan sementara.

Sementara aku mahu berehat yang tidak sepenuhnya digelar rehat.


p/s: Mengapa sebilah kehidupan? Kerana ia tajam dan bisa menghiris sesiapa sahaja yang tidak cermat menggunakannya.

33 ulasan:

p r i n c e s s berkata...

vooooowww ... besh nyerrrr ...

:: lurv_cheese_cake berkata...

makin hari makin sebuk..hurm..yang keje biase ni pun dah letih,apa lagi dia..

ctnna berkata...

transisi kota ke alam semesta... biarpun rehat kamu tidak sempurna, eskapisme minda kamu...


p/s: sebilah kehidupan?cabaran-sanggupkah memalingkan muka dan menghindarinya?

xKT_3rdBatch berkata...

sedap kate2 awak...
penuh dgn makne..

si pari pari berkata...

huh... nak ikut boleh......

Moga dpt ilham utk karya-karya yang lebih segar dari sana.

Anyway enjoy your holiday... hooray !!!!

P/S : sebilah kehidupan - terkadang luka menjadi kita serik dan sering mengelak.

marina berkata...

yerla.. manusia bukan robot yang dapat bekerja sampai bila2.. manusia perlukan rehat juga setelah melalui penat, lelah dan letih yang tak terkira..

dan disamping berehat itu, moga dapat satu ilham baru..yang lebih baik..

selamat bercuti..

farah liyana berkata...

selamat berehat merah!

:)

TsUjUn berkata...

heh,
jangan lupa balut 'bilah' itu,
nanti tertusuk sama hati

Yanne berkata...

Wow.. Have fun..

healersoul berkata...

ini rehat yang dijanjikan kan tuh kah? akhirnye..
good for u! iA..

senorita ezaryhana berkata...

selamat bercuti even cuti entah cuti entah tak.

ika berkata...

happy holiday!!
=)

QiLaZ berkata...

waa..kamu sudah pergi Tioman dulu ya?
huhu..
baru plan mahu pergi Tioman dengan kawan-kawan bulan depan..

have your fun there..!

p/s:sebilah kehidupan..dua perkataan yang telah membuatkan aku berfikir..terima kasih Bob..

btw, jaga sebilah kehidupan tu..jangan sampai buat kamu cedera pula ya!!take care..

puteri nyaring berkata...

nk ikot leh..??he3

zf berkata...

apsal kerap sgt nama tioman skang ni? aku pun nk kesana abes SPM nnt haha!

tak jumpa kot

cujen berkata...

waaaa...bestnyer tioman....

jie justin berkata...

To Zahiril

1) Ko kidal ek, cos lam merahputih, ko makan tgn kiri...

Tanpa Nama berkata...

carilah kepuasan dlm kehidupan...
namun jgn kita terlalu asyik mengejarnya...hingga terlupa akan sesuatu...-SERI-

afri berkata...

sume telah diatur oleh yang Maha Esa. hnya yg brani shj blh melaluinye huhu..
rehatkanlah dri walupun mindamu tidak..

Tanpa Nama berkata...

krana ia dipggil sebilah kehidupan, jagalah diri kamu...
supaya sebilah kehidupan itu tdk mghiris diri kamu sendiri...
always love you from far...
-"watching you"-

Koishie berkata...

rentak kuala lumpur begitu adanya. andai tersilap membuat hitung, terpijak kamu dek rakus manusia tiada peri..

marlina berkata...

bak kata satu lagu tu..
LIVE YOUR LIFE!!

MiSSing berkata...

kehidupan dari sudut lain..
sgt berbeza...
kita selalu mengimpikan sesuatu..
yang mungkin untuk kita dan juga mustahil untuk kita..
kamu telah pilih jalanmu..
jalanilah ia dengan sebaiknya..

ira82 berkata...

askum...
salam perkenalan dari ira…
leh le jadi rakan maya lepas nie kan
nanti view blogged saya lak yea...
www.ira82.blogspot.com

daa...
askum..

Koishie berkata...

Sebilah itulah yang memberi pelbagai rasa.. menurut rasa dan membuat rasa...

waafee berkata...

hidup aku tumpul.

JaFdZaL berkata...

rasanya selepas ni ramai yg akan panggil kamu merah

NoVince La Vintage berkata...

Secermat mana kita menggunakan"nya",
ia tetap akan tumpul jua.
Namun apabila kehidupan itu menjadi tumpul,
akan ada azam baru yang timbul.

Ranjau hidup ini jauh,
jangan pernah kita cemuh.
Ada SINAR menanti di penghujungnya,
yang kelak akan menjadi milikmu jua.

misisitukangtulis berkata...

Masa itu kehidupan. Aku juga berkongsi fikrah yg sama saudara Bob, http://misisitukangtulis.blogspot.com/2009/03/al-waqt-kassaif.html

Yusrika Bahar berkata...

LENA
Oleh Yusrika Bahar

Kenapa harus tidur...
Kenapa badan penat?
Sialan pada malam semalam..
Celaka!!!
Huaaarrrgh.......
Mata mahu pejam, tapi otak paksa jalan..
Apa gunanya ku baring pejam mata, buka tengok atas kipas pusing..
Seligat otakku yang tiba-tiba sang idea datang bertimpa-timpa..
Tangan malas tapi dalam kepala hotak mahu keluar
Baik menulis dari baring tak buat apa...
Tapi badan mahu rehat,
mahu tidur..
otak tak bagi izin

Yusrika Bahar berkata...

OBSES
Oleh Yusrika Bahar
Selama ini aku prejudis
Sama orang yang namanya ada sang idola
Apa gunanya
Apa faedahnya
Apa salahnya
Apa betulnya
Buat aku berfikir untuk mentafsir
Tentang kenapa dan mengapa perlunya
Tentang dimana dan bagaimana fahamannya
27 tahun aku hidup berbekalkan wajadiri
Selama itu juga
Aku makan
Aku tidur
Aku berak
Aku kencing
Aku belajar
Aku mendengar
Aku menari
Aku menulis
Aku merokok
Aku bermain
Aku berlakon
Aku menangis
Aku ketawa
dan semuanya lakuku atas nama kehidupan, cabaran dan pengalaman
Tapi baru sekarang aku cuba mengerti
Baru aku merasa dan terasa penangannya
Terkena pada batang hidung sendiri
Terhantuk dan terngadah
Cuma tidak jilat ludah sendiri
Begini rupanya pada yang ada rasa, jiwa dan sayang
Punya semangat untuk hidup
Punya daya untuk juang
Punya citra untuk impian
Punya cita untuk cinta



Bilik tidur rumah kampung
3.15 pagi
Benut

MiMieku berkata...

i luv ur words!! puitis dan bererti..

nurzahyra berkata...

bob.. picture tuh frm Karaoke kan? =p