Khamis, Jun 2

sejak dua menjak

Sejak
dua menjak
tiga menjak
empat menjak
lima menjak
enam menjak
tujuh menjak
lapan menjak
sembilan menjak
sepuluh menjak ini,
Aku sudah tidak bersajak.

79 ulasan:

shusupian berkata...

what's up bro??..busy ek??..

azieazah berkata...

Tidak mengapa, nanti bila dah sampai dua puluh menjak, baru seronok hendak bertanjak...

♥ aliahƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ berkata...

bersajaklah skrg..~~~

Syahizwa's berkata...

come on..! stp hari menunggu sajak2 mu itu!

Tanpa Nama berkata...

dan sudah lama tidak berkarya, bercerita, mahupun menconteng sebarang contengan..rindu nak baca hasil tulisan awak..ikhlas..

LINDAHERY berkata...

hehehe...bagus la sajak mcm ni...:P

redmerah berkata...

cantik..

Mama Naveed berkata...

Hehehe.. :) Tu la pasalnya rindu nak baca sajak 'Daim'..

syuhadah azri berkata...

Byk job la tu nampak gayanya :P

aienneia berkata...

hahaha..lawak la ZA ni..lain sgt2 ngn watak daim..name pon brlakon kn,haha..

ikatankasihku berkata...

sebab bz kan....

Izuan Idris berkata...

tau takpe..

Adah..oh, Adah.. berkata...

(^_^)
simple jer..

Cikgu Nurin berkata...

Kelakarlah dik...akak suka Juvana sangat-sangat...tak sabar nak tunggu setiap episod..

'Kenapa kamu biarkan diri kamu dibuli ha...?Geram sungguh dengan Si Botak tu...'

*Tahniah, dah jadi tunangan orang...jaga elok-elok perhubungan kamu dengan dia dan dengan Allah juga...*

Tanpa Nama berkata...

1st!

nuraziera berkata...

aah.sy suka penulisan awak.
lahirkanlah sebuah sajak.

shalina samsudin berkata...

laaa...ingatkan kenapa tadi...hehehe..
ce bersyair pulak ke kan encik daim
hehehe :)

aisyah ahmad berkata...

suka baca blog awak..maksud mendalam...by the way Juvana the best:)

anem ahia berkata...

bermenjak-menjak la...

b a m b a m ' s berkata...

semenjak dua menjak..
jadi semenjakala lar gamaknya..hehehe

::EIDA:: berkata...

Hoooo~ Lawak...

ainakhani berkata...

tu dah bersajak. haha :D

Mr feckry berkata...

idea ilang

Aku Ibu Muda berkata...

then...bila lagi nak bersajak :)

nurul berkata...

Sunday
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
I'm malay :)

noorazrai berkata...

dah macam sajak

miss raihan berkata...

terlalu sibuk la tu.

Adilah Amran berkata...

macam sedang berbuat lawak je :D

Adilah Amran berkata...

Macam sedang berbuat lawak je :D

[n] ajiha fuz [i] berkata...

huahua suke giler kot ayat tu . kelas !

Kepala Manchiss berkata...

cilake daim. repot kat botak kang.

Amira lulu berkata...

:) haha.bersajak lah jugak tu..

fariza fauzi berkata...

bermenjak menjak

Tanpa Nama berkata...

sunyilah jadinya

Nadia berkata...

mmg terbaik. hahahaha

che'ila berkata...

jadi,bila nak bersajak kembali?

dayah berkata...

banyak nye menjak2 :D
rajin bersajak , bagus2
mcm nii lah baru anak seni~

ummi berkata...

sejak separuh dirinya dimiliki

Cik Cookie berkata...

tak lama lagi bersajak laa tu...

qeef... berkata...

sepuluh menjak ini,
mmg takder hapdet baru..

sepuluh menjak tu baper lamer ea? bunyik da mcm standard time measurement jer.. haha..

Tanpa Nama berkata...

dh nak kahwin dh
mmg la busy
:)

skandaLdariLangit berkata...

jadi mulakan semula.

dan ini jejak pertama dari ska.

Pijahh' de-Arr berkata...

huh..patutlah rindu sama kamu=)

uji berkata...

La...ni sah-sah dah mamai sebab dok kena bambu dengan botak sampai habis idea ya...

uji berkata...

La..ni sah-sah dah hilang idea sbb dok kena balun dengan botak je.

Zurina J. berkata...

Sama! keh²

LiNaZ berkata...

berganjak la cepat !! hehe

Dba Dealova berkata...

berapa banyak menjak la...
sajaknya mane ZA?
Rindu nak baca hasil taipan awak n_n

Pena Marhaen berkata...

aku rindu puisi kau bob..

macam dulu-dulu.

biar bermenjak-menjak pun aku tetap akan singgah dan baca.hehe

TamaoSerizawa berkata...

haha vavi la ko nie

Naddia berkata...

hai ensem. nape cepat sgt bertunang..haha

Cikgu Fikri berkata...

wlaupun simple, tp nice sajak ni..
knp?
busy ker?

naddy berkata...

its okay, we know u r busy (:

ayie berkata...

terbatuk-batuk menjak..hehe

nyanyisunyi berkata...

dah u pelakon tgh melonjak dgn Juvana dan yg lain2..mstlah busy memanjang kan..

Cikgu Suraya berkata...

awak...jom g blog kite... :)

Mr.Kay berkata...

bz la tu.nk khwin la katakan

Tanpa Nama berkata...

tahniah untuk zahiril kerna berjaya membawa watak daim dalam juvana...love daim..

shashu berkata...

at one stage, pengkarya bleh jadi tepu.. heh. come on lah, bro. be inspired! ;)

♥ MS ♥ berkata...

berapa banyak menjak laa~ HAHAHA :) rindu sama puisi dan kata kata puitis-mu,abang~ :)

Liza @ Adzriel AB berkata...

busy sgt le tu

diana berkata...

tak suka atau tak sempat??
tak sempat kot..
kan>??

ainol akasyah berkata...

wahhh suke bersajak yer

JOM BACA DRAMA NORA ELENA VERSI NOVEL..RUGI KALAU TERLEPAS BACA

aleeza huda berkata...

muka zahiril adzim macam ryo nishikido la.pelakon jepun tu :D

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

uish , dah nak kahwin ? wah2 ! semoga dipermudahkan ..

Afiq Ah berkata...

bila nanti kau hadir, jangan lupa datangkan ilham bersajak disini.

cEro berkata...

haha, perkara pendek macam ni pun dapat sambutan komen yang ramai dari followers..
hebat! penangan selebriti..

Zahiril Adzim berkata...

@cero - Salam saudara cero, saya tak pernah menulis sebagai seorang selebriti. Saya menulis sebagai seorang rakyat atau hidupan di atas muka bumi ini yang ingin mengekspreskan apa yang dilihat disekelilingnya. Atau kata lebih tepat, saya berkongsi.

Dan oh, lagi pun saya bukan selebriti.

Saya cuma seorang manusia yang bekerja sebagai pelakon.

Salam :)

Tanpa Nama berkata...

Nice ! Alhamdulillah, sifat rendah diri perlu ada dalam setiap diri insan di dunia ini. kerana segalanya hanya pemberian Allah semata-mata kpd mereka yg tahu bersyukur dan tetap mengabdikan diri kpd-Nya.
:)

tieka usna berkata...

:) !!!

Pyka Rahmat berkata...

menjaklah sampai lebam.

arfah berkata...

http://arfahajleaya.blogspot.com/2011/06/menunggu-kamu.html

untuk kamu.. :)

Lidya Alya berkata...

sejak
2 menjak
3 menjak
aku pulak
suka bersajak
heheh...tertiru lak
sorii wak
jangan tersedak
saje nk melawak
hakhakhakXD
peponn gud luck!!


http://lidyalya.blogspot.com/search/label/gallery

normi nieza berkata...

bagus lah sajak en.daim nie...:)

ainol akasyah berkata...

zahiril..buat lah @ainol akasyah plak..sedeh la mcm nie..nt rajin2 la view blog kite yer..suke tgk Daim dalam juvana..kdg2 kesian sb slalu kena buli dgn botak hehe

midOri berkata...

hehe...comel jek..nape xdew sebelas menjak?? hui3

Ct Arina berkata...

daim, awk best! ^_^

mmz berkata...

tdu daim bertanjak la pulak. :)

erni rineelawati buhari berkata...

comel ^-^