Thursday, June 2

sejak dua menjak

Sejak
dua menjak
tiga menjak
empat menjak
lima menjak
enam menjak
tujuh menjak
lapan menjak
sembilan menjak
sepuluh menjak ini,
Aku sudah tidak bersajak.

79 comments:

shusupian said...

what's up bro??..busy ek??..

azieazah said...

Tidak mengapa, nanti bila dah sampai dua puluh menjak, baru seronok hendak bertanjak...

♥ aliahƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ said...

bersajaklah skrg..~~~

Syahizwa's said...

come on..! stp hari menunggu sajak2 mu itu!

Anonymous said...

dan sudah lama tidak berkarya, bercerita, mahupun menconteng sebarang contengan..rindu nak baca hasil tulisan awak..ikhlas..

Anonymous said...

hehehe...bagus la sajak mcm ni...:P

redmerah said...

cantik..

Mama Naveed said...

Hehehe.. :) Tu la pasalnya rindu nak baca sajak 'Daim'..

Anonymous said...

Byk job la tu nampak gayanya :P

aienneia said...

hahaha..lawak la ZA ni..lain sgt2 ngn watak daim..name pon brlakon kn,haha..

ikatankasihku said...

sebab bz kan....

Izuan Idris said...

tau takpe..

Adah..oh, Adah.. said...

(^_^)
simple jer..

Cikgu Nurin said...

Kelakarlah dik...akak suka Juvana sangat-sangat...tak sabar nak tunggu setiap episod..

'Kenapa kamu biarkan diri kamu dibuli ha...?Geram sungguh dengan Si Botak tu...'

*Tahniah, dah jadi tunangan orang...jaga elok-elok perhubungan kamu dengan dia dan dengan Allah juga...*

Anonymous said...

1st!

Anonymous said...

aah.sy suka penulisan awak.
lahirkanlah sebuah sajak.

shalina samsudin said...

laaa...ingatkan kenapa tadi...hehehe..
ce bersyair pulak ke kan encik daim
hehehe :)

aisyah ahmad said...

suka baca blog awak..maksud mendalam...by the way Juvana the best:)

anem ahia said...

bermenjak-menjak la...

b a m b a m ' s said...

semenjak dua menjak..
jadi semenjakala lar gamaknya..hehehe

::EIDA:: said...

Hoooo~ Lawak...

Anonymous said...

tu dah bersajak. haha :D

Mr feckry said...

idea ilang

Aku Ibu Muda said...

then...bila lagi nak bersajak :)

Anonymous said...

Sunday
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
I'm malay :)

noorazrai said...

dah macam sajak

miss raihan said...

terlalu sibuk la tu.

Adilah Amran said...

macam sedang berbuat lawak je :D

Adilah Amran said...

Macam sedang berbuat lawak je :D

[n] ajiha fuz [i] said...

huahua suke giler kot ayat tu . kelas !

Kepala Manchiss said...

cilake daim. repot kat botak kang.

Amira lulu said...

:) haha.bersajak lah jugak tu..

fariza fauzi said...

bermenjak menjak

Anonymous said...

sunyilah jadinya

Nadia said...

mmg terbaik. hahahaha

che'ila said...

jadi,bila nak bersajak kembali?

dayah said...

banyak nye menjak2 :D
rajin bersajak , bagus2
mcm nii lah baru anak seni~

ummi said...

sejak separuh dirinya dimiliki

Cik Cookie said...

tak lama lagi bersajak laa tu...

qeef... said...

sepuluh menjak ini,
mmg takder hapdet baru..

sepuluh menjak tu baper lamer ea? bunyik da mcm standard time measurement jer.. haha..

Anonymous said...

dh nak kahwin dh
mmg la busy
:)

skandaLdariLangit said...

jadi mulakan semula.

dan ini jejak pertama dari ska.

Pijahh' de-Arr said...

huh..patutlah rindu sama kamu=)

uji said...

La...ni sah-sah dah mamai sebab dok kena bambu dengan botak sampai habis idea ya...

uji said...

La..ni sah-sah dah hilang idea sbb dok kena balun dengan botak je.

Zurina J. said...

Sama! keh²

LiNaZ said...

berganjak la cepat !! hehe

Dba Dealova said...

berapa banyak menjak la...
sajaknya mane ZA?
Rindu nak baca hasil taipan awak n_n

Pena Marhaen said...

aku rindu puisi kau bob..

macam dulu-dulu.

biar bermenjak-menjak pun aku tetap akan singgah dan baca.hehe

TamaoSerizawa said...

haha vavi la ko nie

Naddia said...

hai ensem. nape cepat sgt bertunang..haha

Cikgu Fikri said...

wlaupun simple, tp nice sajak ni..
knp?
busy ker?

naddy said...

its okay, we know u r busy (:

ayie said...

terbatuk-batuk menjak..hehe

nyanyisunyi said...

dah u pelakon tgh melonjak dgn Juvana dan yg lain2..mstlah busy memanjang kan..

Cikgu Suraya said...

awak...jom g blog kite... :)

Mr.Kay said...

bz la tu.nk khwin la katakan

Anonymous said...

tahniah untuk zahiril kerna berjaya membawa watak daim dalam juvana...love daim..

shashu said...

at one stage, pengkarya bleh jadi tepu.. heh. come on lah, bro. be inspired! ;)

♥ MS ♥ said...

berapa banyak menjak laa~ HAHAHA :) rindu sama puisi dan kata kata puitis-mu,abang~ :)

Liza @ Adzriel AB said...

busy sgt le tu

diana said...

tak suka atau tak sempat??
tak sempat kot..
kan>??

ainol akasyah said...

wahhh suke bersajak yer

JOM BACA DRAMA NORA ELENA VERSI NOVEL..RUGI KALAU TERLEPAS BACA

aleeza huda said...

muka zahiril adzim macam ryo nishikido la.pelakon jepun tu :D

tia @ Ini Kisah Tia said...

uish , dah nak kahwin ? wah2 ! semoga dipermudahkan ..

Afiq Ah said...

bila nanti kau hadir, jangan lupa datangkan ilham bersajak disini.

cEro said...

haha, perkara pendek macam ni pun dapat sambutan komen yang ramai dari followers..
hebat! penangan selebriti..

Zahiril Adzim said...

@cero - Salam saudara cero, saya tak pernah menulis sebagai seorang selebriti. Saya menulis sebagai seorang rakyat atau hidupan di atas muka bumi ini yang ingin mengekspreskan apa yang dilihat disekelilingnya. Atau kata lebih tepat, saya berkongsi.

Dan oh, lagi pun saya bukan selebriti.

Saya cuma seorang manusia yang bekerja sebagai pelakon.

Salam :)

Anonymous said...

Nice ! Alhamdulillah, sifat rendah diri perlu ada dalam setiap diri insan di dunia ini. kerana segalanya hanya pemberian Allah semata-mata kpd mereka yg tahu bersyukur dan tetap mengabdikan diri kpd-Nya.
:)

tieka usna said...

:) !!!

Pyka Rahmat said...

menjaklah sampai lebam.

arfah said...

http://arfahajleaya.blogspot.com/2011/06/menunggu-kamu.html

untuk kamu.. :)

Lidya Alya said...

sejak
2 menjak
3 menjak
aku pulak
suka bersajak
heheh...tertiru lak
sorii wak
jangan tersedak
saje nk melawak
hakhakhakXD
peponn gud luck!!


http://lidyalya.blogspot.com/search/label/gallery

normi nieza said...

bagus lah sajak en.daim nie...:)

ainol akasyah said...

zahiril..buat lah @ainol akasyah plak..sedeh la mcm nie..nt rajin2 la view blog kite yer..suke tgk Daim dalam juvana..kdg2 kesian sb slalu kena buli dgn botak hehe

midOri said...

hehe...comel jek..nape xdew sebelas menjak?? hui3

Ct Arina said...

daim, awk best! ^_^

mmz said...

tdu daim bertanjak la pulak. :)

erni rineelawati buhari said...

comel ^-^