Jumaat, Oktober 11

untitled #6

5.15 pagi,
aku tak tidur lagi,
fikir masa depan sefamili,
menunjal otak ku ini,
yang berkata - kata lagi,
berat tanggungjawab seorang suami,
dan juga daddy. 

Tapi ia bukan beban padaku. Ia cumalah sebuah tanggungjawab yang besar, yang kadang - kadang buat kau terduduk, terjatuh. Baguslah, sekurang - kurangnya bila terjatuh, menyedarkan kau supaya jangan berlari setiap masa.

Tersandar di kerusi depan komputer aku ni, aku rapatkan mata, menarik nafas sedalam - dalamnya dan terucap,

"Benar ini tanggungjawab untuk aku? Aku redah! Let's do this!"

13 ulasan:

Lady Windsor berkata...

Ucap selamat datang pada hidup..p tidur, jangan seksa mata!

MEGAT KHAIRULIZWAN berkata...

redah saja, jangan kusutkan otak.

Zaf98 berkata...

i know u can do it bro! jgn putus asa abang zahiril! :D

Farah Waheda Wahid berkata...

sesungguhnya hidup ini penuh dengan cabaran dan juga liku2 kan, tapi kita harus kena berani meredah kehidupan...lebih2 lagi bila ada tanggungjawab di depan mata...

reenapple berkata...

Good luck. :D

Lynn Damya berkata...

Salam.
Bagus anda ada masa untuk fikirkan ini, bermakna anda sedar siapa anda dan apa tanggungjawab sebenar anda.
Semoga berjaya dunia akhirat :)

^m.r.s. f.a.r.i.z.a.l^ berkata...

hidup ini terlalu dalam erti,
bagi yang kenal diri,
kadang kelam,
kadang kejam,
kita,
harus bingkas, harus tangkas,
kita,
harus galas.

mrs.farizal :)

noly anna berkata...

salam.goodluck :)
nnt free singgahlah ke blog noly ye
www.nolyanna.blogspot.com
oh ya,kalau nak tidur lena,gunalah biovelocity sleepmate :)
selalu kalau dh ada anak kecil mmg susah nk dpt tidur lena:)

Rose Azadir berkata...

Salam…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com . Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer…

Khalid Kyle berkata...

Jom Terjah : Bunuh Filem Melayu!

Khalid Kyle berkata...

nice blog btw. keep writing dude :)

AudidInsan berkata...

tidak sukar,
asal tak gentar,
tidak payah,
asal tak goyah.

puteri lindungan bulan berkata...

kalau Allah dah bagi jodoh dah bagi cahaya mata. adalah rezeki yang dah ditentukan. antara usaha dengan tak je. tapi percaya zahiril pasti mahu yg terbaik bukan? good luck