Wednesday, January 15

dua ribu empat belas

Dua ribu empat belas.

Aku mahu tarik satu perubahan ke dalam lingkaran hidup. Kebaikan, keselesaan, ketaatan, keimanan, kebahagiaan. Bermula daripada sebuah rasa 'teringin', aku cuba tekadkan kebolehan agar dapat menolak ku ke hadapan.

Lebih 4 atau 5 tapak ke hadapan. 

Simpan, kekalkan semangatku. Biar ia terus hangat. Hangat yang terus panas biar ia marak. Wahai jiwa, sambutlah kuasa ingin ini. Jadikan ia, wujudkan ia.

Terima kasih Allah.

Foto dari HotFM

11 comments:

miss.Qiss said...

Saya aminkan doa awak ni. Harapnya 2014 ni rezeki awak makin murah dan awak makin produktif. :D

Amir Khalis said...

dua ribu empat belas
mohon jauh dari malas
tahun ini kita hias
buang bias buang culas
walau golek rasa rimas
walau turun rasa cemas
mungkin cahaya terang pentas
untuk terus kita ulas :)

Lynn Damya said...

Salam, semoga berjaya..ada juga yang aku inginkan sekarang ni, tp awal2 telah dicondemn...rasa putus asa ini kejap saja, kejap lagi aku akan marakkannya semula..wish me luck too...

surihati said...

long time menyepi.. :)

MEGAT KHAIRULIZWAN said...

azam baru.

AddNyn said...

smoga apa y diinginkan mnjadi kenyataan..may Allah bless, insya Allah.

Miwa Tashima said...

Perjalanan yang beribu batu bermula dari langkah yang pertama. Begitu juga keinginan. Melaluinya kita akan cuba berusaha untuk menzahirkannya.. Good Luck on your career be a good actor, husband and daddy.. :D

Zura Rahman said...

Amin...semoga doa ini termakbul...

yus faiz said...

Jika terpaksa kita mengundur selangkah,kita maju dua langkah dengan lebih yakin dan berani..

! Arjunakirana ! said...

amin... mudah2an mendapat rahmat darinya... salam dari peminat "PARIT JAWA".... aku suka cerita tu...

Anonymous said...

terbaiklah abg zahiril adzim. bt yg terbaik tau, berjaya dunia dn akhirat. gambateh.